Hírek
2022. November 11. 00:00, péntek | Sport
Újra megjárták a RallyLegendet
Mindannyian, akik a 90-es években jártunk versenyre, és akik szenvedélyesen rajongunk a furcsaságokért,
szeretünk olyan ritka autókat látni a gyorsasági szakaszokon, mint például az a Skoda Felicia Kit-Car, amivel Köbli Károly és Szilágyi Mihály immáron harmadik alkalommal járt San Marino-ban a Rally Legenden!
Most már a Covid után vagyunk. Megtartották az első zökkenőmentes Legendet, hiszen tavaly azért még voltak korlátozások. Viszont nektek nem ez volt az első kiruccanásotok San Marino-ba, van már némi történelmetek ezen a versenyen.
Nagyon jó szívvel gondolok vissza 2017-re és 2018-ra, nagyon-nagyon jól éreztük magunkat – kezdi a beszélgetést Köbli Károly. – Utána az autósport számomra kicsit háttérbe került, de mostanra újra elkezdett hiányozni a versenyzés. Idén mentünk már itthon két versenyen azért, hogy egyszer végre úgy menjünk ki, hogy nagyon élvezzük ezt a Legendet. Szerencsére most is úgy jöttünk haza, hogy nagyon jó volt.
Ez a huszadik Legend volt, ami egy sötétben megrendezett bemelegítéssel kezdődött. Eddig ez a körforgó illegális, „street”-es dologként volt megtartva, most azonban egy komoly kis sztori lett ráfűzve. Mi volt ez és hogyan adta nektek?
Ez a két „prológ” szenzációs ötlet volt a rendezők részéről, mert legálisan minden néző jól érezhette magát és láthatott sok szép dolgot a versenyzőktől. Ugye ez két részből tevődött össze: az első a körforgalom és egy-két kanyar, ami nekünk és az elsőkerekes autónknak talán annyira nem fekszik, de nem mondhatom azt, hogy rossz lett volna. A második része viszont nekem kiváltképpen tetszett, kicsit több mozgolódással, több kanyarral, én azt gondolom, hogy ez jó ötlet volt a rendezőktől.
Jó volt ez a verseny, azonban most voltak negatív zöngék is. Maradtak el gyorsasági szakaszok, sok volt a csúszás, azonban ennek kiragadhatjuk a pozitív részét is. Így is kitartottak a nézők etapon pedig emberfalban, magyar lobogók között közlekedhettetek. Mesélj egy kicsit. Ha már el is maradtak szakaszok, milyen élményeitek voltak?
Ezek azok a dolgok, amik olyan szinten megmozdítják az embert, olyan érzés fog el az autóban, hogy elérzékenyültünk. Ezek a nézők csodálatosak, és kiváltképp ez a mennyiségű magyar néző, megannyi magyar zászlót láttunk, és bár messze vagyunk a hazánktól mégis ez versenynek a legpozitívabb része. Én nem vagyok régi pilóta, nem mentem ilyen sok néző között-előtt, de ez valami szenzáció volt. Mindent felülírt! Mellette a pályák vonalvezetése is fenomenális, amit én nagyon szeretek, évről évre ugyan olyan nagy élmény menni rajtuk. Nekem az volt talán a negatív oldala, hogy majdnem minden nap sötétben végeztünk, és vagy éjjel, de akár reggel hatkor tudtunk lefeküdni, tehát nagyon fárasztó volt. Nem emlékszem rá, hogy 2017-ben vagy 2018-ban lett volna ilyen. Tehát ez volt, ami nekem kicsit rányomta a bélyegét az egészre. Az, hogy etapon kell mennünk, nyilván történnek olyan balesetek, és nem lehet végig menni utána a pályán, de attól is elfáradtam. Viszont összességében véve az egész szenzációs volt.
Az autótok rendkívül szép állapotban, formában van most. Ez egy replika vagy gyári Kit-Car?
Ez egy gyári Skoda Felicia Kit-Car, 1995 szeptember 19-én adta el a Skoda Motorsport az első ügyfélnek. Most egy kicsit többet foglalkoztunk vele a verseny előtt, hogy csili-vili legyen, de az érintőre vett szalmabálák kicsit rontottak a szépségén…
Mondhatjuk, hogy ezeknek az autóknak már felfelé megy az értéke, egy ilyen Legendes szalmabála még lehet, hogy dob rajta is, nem?
Nem tudom, de tényleg növekedett az értéke, ebből kifolyólag is vigyázni kell rá nagyon, tehát pont ezért óvatosan próbáljuk használni.
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=lxKQlse8fpI
A ralis dolgaid most egy kicsit háttérbe kerültek. Gondolom az életnek azon fázisában vagy, ahol már sok minden más dolog is fontos. Mi az, ami a ralisportban neked bakancslistás esetleg?
A Legendre mindig szívesen kimegyek, ha van rá lehetőség. Horvátországgal szemezek még, a tengerpart közelében nagyon nagy feelingje lehet, ott jó lenne egyszer indulni. Vannak terveink, de nincs kimondottan meghatározva. “Sajnos” én olyan vagyok, hogy próbálom élvezni az életet, motorozok, túrázunk Európában, aztán mikor jön egy ilyen szikra, hogy autóversenyezni kellene, ami lehet a következő verseny, de az is lehet, hogy jövőre, akkor tényleg csak attól függ, hogy hogyan lehet összerakni ezt az egészet, de terv az nincs.
Külön köszönetet szeretnék mondani a csapatunknak, mert szenzációs társaság. Misinek elsősorban, mert Ő is ultra. Minden nézőnek szeretnék köszönetet mondani, de elsősorban a magyar nézőknek, mert ezt át kell élni… ezt érezni kell! És amit még szeretnék megköszönni, az Duennek az élő műsora, mert az feldobott mindig és tetszett, a RallyFeeling.hu munkája pedig valami “ultraszenzációs”. Nagyon szépen köszönöm!
Köszönettel tartozunk partnereinknek: Amon-Ré 98 Kft-nek, aki a Magyarországi belföldi fuvarozásban vállal nagyobb szerepet, Cool-Expert Kft, aki hűtött árufuvarozással foglalkozik nemzetközi szinten, Ireg-Transz BT-nek, aki a Magyarország - Olaszország vonalon meghatározó a fuvarozásban és szállításban, Rapid-M Kft. Gépjármű szoftverek szakértője.
- Sipos Attila -
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:48, péntek | Sport
Magyar-német - Minden jegy elkelt
Minden jegy elkelt, így telt ház előtt rendezik meg november 19-én a Magyarország-Németország összecsapást a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziójának harmadik csoportjában.
2024. Október 30. 07:57, szerda | Sport
MOL Magyar Kupa - Búcsúzott a Debrecen
A Debrecen 1-0-s vereséget szenvedett a másodosztályú Mezőkövesd otthonában a labdarúgó MOL Magyar Kupa negyedik fordulójában, így búcsúzott a sorozattól.
2024. Október 30. 07:54, szerda | Sport
Nemzetek Ligája - Nem lehetnek magyar szurkolók Hollandiában
Nem lehetnek magyar szurkolók a hollandok otthonában sorra kerülő labdarúgó Nemzetek Ligája-mérkőzésen.
2024. Október 29. 07:57, kedd | Sport
Az M4 Sport közvetíti a 2026-os és 2030-as labdarúgó-világbajnokságot
A közmédia közvetíti a következő két labdarúgó-világbajnokságot 2026-ban és 2030-ban - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).