Hírek
2023. Augusztus 31. 09:04, csütörtök | Belföld
Töretlen a magyar italgyártó népszerűsége, a térség egyik legnagyobb adózója a Hell
Hatvan országba exportálnak, a világ több pontján is piacvezetők, és nem csak az energiaitalok révén.
A HELL cégcsoport 2010-től 2022-ig az áfán túl összesen 32,8 milliárd forint adót fizetett be a központi költségvetésbe, 37,9 milliárd forint bért és bérjellegű költséget fizetett ki a munkavállalóinak, miközben ugyanezen időszak alatt ezen összegek kevesebb mint 8 százalékát vették ki osztalékként a magyar tulajdonosok – írja közleményében a cég, kiemelve: a vállalat nyereségének többi részét visszaforgatták fejlesztésekbe, ami mutatja a tulajdonosok elkötelezettségét a magyarországi beruházásokkal kapcsolatban.
A HELL hangsúlyozza, hogy eredményeiket nem egyéni sikerként élik meg: mivel Magyarországról indult a HELL márka, ezért mindezt Magyarország sikerének tekintik – írják. Az eredmény kulcsát a vállalati kultúrában látják, amely a tehetség, a szorgalom és az alázat révén világszerte ismertté tette a márkát és az itt dolgozó magyar emberek munkáját.
Ahogy Csereklye Barnabás, a HELL gyártásért és ellátási láncért felelős ügyvezetője fogalmaz: hitvallásuk, hogy hajnaltól éjszakáig dolgoznak, egyéni szereplés helyett pedig az üzletek polcain akarnak minél jobban látszódni.
A lelkünknek az esik a legjobban, amikor egy magyar ember külföldön összefut a termékünkkel és magáénak érzi azt. Merthogy szerencsére igencsak könnyen lehet már külföldön is találkozni velünk, hiszen közel 60 országba exportálunk. Ez meglátszik a pénzügyi adatokon is, mivel a forgalom legnagyobb része exportból származik. Ez nemzetgazdasági szempontból nagyon fontos eredmény, mert a külföldről származó bevételt is Magyarországon fektetjük be
– mondja az ügyvezető, hozzátéve: „Több országban is piacvezetők vagyunk, ráadásul nemcsak az energiaital-kategóriában, hanem a jegeskávé-termékkörben is, itthon pedig a jegestea-kategóriában. Jegeskávénk révén mi vagyunk az a cég is, amely a magyar tejet a legmesszebbre szállítja a világban.” Mint fogalmaz, nemcsak büszkék a sikereikre, hanem több hasonló céget is kívánnak az országnak, mert ez növekvő exportbevételt jelent.
A folyamatban lévő, 80 milliárd forintot meghaladó szikszói kapacitásbővítő beruházással együtt a HELL cégcsoport tárgyi eszközállománya 2023-as tervek szerint megközelíti a 200 milliárd forintot. Emlékeztetnek rá, hogy az elmúlt három év világgazdasági válságai és a pandémia közepén építették fel Magyarország első alumíniumdobozos tejeskávéüzemét, újabb munkahelyeket létrehozva. A tavalyi év végén a HELL cégcsoport létszáma elérte az 1369 főt, és az állomány folyamatosan bővül azóta is.
A tulajdonosok lokálpatrióta szemléletét tükrözi, hogy az italgyártáson túl olyan fejlesztési értékteremtő projektek is a cégcsoport nevéhez fűződnek, mint az Avalon Park vagy az Avalon International School, amelyek Miskolc városát és az egész régiót gazdagítják és teszik vonzóbbá
– folytatja Csereklye Barnabás. „A HELL egykori energiaital-gyártóból egy magas fokon vertikálisan integrált és termékportfóliójában diverzifikált, alkoholmentes nemzetközi italgyártóvá vált. A 2019-ben bevezetett HELL ICE COFFEE termékcsalád mára öt országban ért el piacvezető pozíciót. Elmondható, hogy a HELL az egyik legnagyobb tejfelvásárló és exportőr Magyarországon, jelentősen támogatva ezzel a hazai tejtermelőket. Cégünk 2022-ben 20 millió liter tejet vásárolt fel a jegeskávé-termékeihez, ami a következő 3-5 évben elérheti a 80-100 millió litert is, amelynek többsége külföldi piacokra készül.”
A közlemény kiemeli, hogy a cégcsoport elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt, és fokozottan figyelnek a tudatos energiafogyasztásra. Ezért már a saját italdobozgyáruk megépítése előtt letették voksukat a jövő csomagolása, az alumíniumdoboz mellett, mivel ez az egyetlen olyan környezetbarát italcsomagolás, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, minőségvesztés nélkül.
Szabari József, a HELL értékesítésért felelős ügyvezetője szerint „mindaz, amit elértek az elmúlt években, a tehetség és a szorgalom diadala”.
Minden dobozba egy csipetnyi Magyarországot próbálunk belecsempészni, hogy messze földön is megismerjék hazánkat. A mindennapi emberek márkája – röviden így jellemezhetjük termékeinket. Azt valljuk, csakis a fogyasztóinknak akarunk megfelelni, hiszen mindent nekik köszönhetünk. A legjobb exportvezérelt vállalat vagyunk az országban, a céges kultúránk pedig kellőképp inspirálja az egyéni és a csapatteljesítményt is
– idézi a közlemény Szabari Józsefet. „Mi építettük fel Magyarországon az első alumínium-italdobozgyárat, amivel új iparágat teremtettünk. Környezetbarát csomagolásban áruljuk a termékeinket, ezáltal a közösségért is komoly felelősséget vállalunk.”
Hogy mennyire fontos szerepet tölt be az export a cég gazdasági életében, azt jól mutatja, hogy olyan ország is a vállalat disztribúciós fókuszában van, mint például India. A világ legnépesebb országába 2018-ban lépett be a márka, és öt év alatt, idén májusra piacvezető lett a HELL az energiaital-kategória aludobozos szegmensében az eladott darabszámok alapján.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:49, péntek | Belföld
Nagy Márton: külső tényezők húzzák vissza a magyar gazdaságot
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől függő szektorok teljesítménye pozitív, a magyar gazdaságot külső tényezők, elsősorban a német járműipar visszaesése miatt érik sokkok
2024. November 01. 07:46, péntek | Belföld
Orbán Viktor: Magyarország egy konzervatív sziget az európai liberális óceánban
Magyarország az Európai Unió (EU) számos más tagállamával szemben nem engedte be az idegen kultúrához tartozó embereket, családbarát politikát folytat és egy konzervatív sziget az európai \"liberális óceánban\"
2024. Október 31. 07:59, csütörtök | Belföld
Közgazdász: a német gazdaság gyengélkedése jelentős mértékben fogta vissza a magyar ipari termelést
2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!
A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.