Hírek
2016. Augusztus 19. 07:24, péntek | Sport
Quadosok a KZ Invest Kupán
KZ Invest Kupa IV. forduló. Nyíregyháza, Autópiac. Tokaji út. 2016.08.20. Beszélgetés Tivadarral, Márkkal és Tiborral a nyíregyházán augusztus 20.-án megrendezésre kerülő aszfaltos KZ Invest Kupa előtt.
Körkérdés quad versenyzőkhöz a versenyelőtt.
Aszfalton quaddal, hogy is van ez? Honnan jött az ötlet az induláshoz?
Kunkli Tivadar: Régen is mentünk már aszfalton SuperMoto kategóriában, ahol 70% beton és 30 % föld volt. Popik Jancsi felkérésére indulok Mihalikékkel.
Mihalik Tibor: Én 15 évet legokartoztam nekem az aszfalt teljesen hazai pálya. Egy éve quadozok a fiammal. Quadcrossban ugratunk rendesen, míg itt az aszfalton max kétkeréken megyünk majd. A versenyen az embernek önmagát a legnehezebb legyőzni. 44 évesen kezdem el quadozni, ezért 44-es a rajtszámom. Sosem késő elkezdeni quadozni, ajánlom mindenkinek.
Mihalik Márk: Ez egy felvetés volt, hogy mi lenne ha elmennék egy ilyen versenyre. Mi még nem versenyeztünk aszfalton. Tivadarral edzettünk télen aszfalton a mezőkövesdi reptéren, a formában maradás miatt. Kijelölt gumiabroncsok között csapattunk. Édesapámmal már több versenyen is részt vettem, de még aszfaltoson nem indultunk együtt sohasem. Most lesz nyíregyházán a KZ Invest Kupán az első alkalom.
Amire büszke vagyok, hogy a "Legeredményesebb Junior" versenyző díjat kaptam a 2015 MAMSZ-tól.
Mivel kíván másabb vezetési technikát aszfalton mint lazább talajon?
- Kunkli Tivadar: Teljesen más, a motorokat le kell rakni alacsonyra, és SuperMoto kerekekkel megyünk. Másabbak az ívek mint lazább talajon, feszül az egész motor más vezetést kíván, nagyobb a tempó is.
- Mihalik Tibor: Borzasztó pontosnak kell lenni, mert büntet a motor. A betonon tizedekre vagyunk egymástól, míg a crossban másodpercekre akár. A short track-ban lazábbak a féktávok, a betonnál nagyon pontosan kell menni, jó kanyar ívet kell használni. A betonon való versenyzés a precizitásról szól.
- Mihalik Márk: Pár tapasztalatot tudok csak megosztani, én salakpályán szoktam versenyezni. Salakpályán egy adott irányban megyünk 4 kört. Egy jó rajt és a helyezkedés döntheti el a sorrendet és fejben hogyan rakom össze a köröket. Ott a 4 körön kell a legjobb tudással versenyezni. Általában egy perc alatt megyünk 4 kört. Az aszfalt nagyon megterhelő, mert fizikális mentálisan is kiveszi az erőt. Fejben itt is jól kell össze rakni a pályát. Toppon kell tudni maradni pontosan minden kanyarban. gokartozásban fizikailag nem vesz ki annyira mentálisan nagyon el lehet fáradni.
A nézőknek készülsz-e valami meglepetéssel?
- Kunkli Tivadar: Gyorsan akarok menni.
- Mihalik Tibor: Az a baj a betonon a motorral, hogy nehéz látványosan menni. Nagy a tapadás egy helyben nem is tudunk forogni vele.
- Mihalik Márk: A Pálya kialakításától fog függeni, hogy mennyire tudok majd a nézőknek versenyezni.
Szurkoljunk közösen a fiúknak augusztus 20.-án a nyíregyházi autópiac területén megrendezendő KZ Invest Kupa IV. fordulóján!
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:48, péntek | Sport
Magyar-német - Minden jegy elkelt
Minden jegy elkelt, így telt ház előtt rendezik meg november 19-én a Magyarország-Németország összecsapást a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziójának harmadik csoportjában.
2024. Október 30. 07:57, szerda | Sport
MOL Magyar Kupa - Búcsúzott a Debrecen
A Debrecen 1-0-s vereséget szenvedett a másodosztályú Mezőkövesd otthonában a labdarúgó MOL Magyar Kupa negyedik fordulójában, így búcsúzott a sorozattól.
2024. Október 30. 07:54, szerda | Sport
Nemzetek Ligája - Nem lehetnek magyar szurkolók Hollandiában
Nem lehetnek magyar szurkolók a hollandok otthonában sorra kerülő labdarúgó Nemzetek Ligája-mérkőzésen.
2024. Október 29. 07:57, kedd | Sport
Az M4 Sport közvetíti a 2026-os és 2030-as labdarúgó-világbajnokságot
A közmédia közvetíti a következő két labdarúgó-világbajnokságot 2026-ban és 2030-ban - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).