Hírek
2015. November 23. 07:38, hétfő |
Bulvár
Forrás: MTI
Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán
A két nagy országos kereskedelmi televízió nézőinek óránként átlagosan nyolc márkanév vált beazonosíthatóvá a műsorokból 2015 első félévében; az RTL Klubnál 8,5, a TV2-nél 7,4 volt ez a szám
- áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának honlapján publikált kutatási összegzésében.
A kutatás során 54 műsorszám 5138 adásában 16 251 termékmegjelenítést azonosítottak be; az RTL Klubnál 1063, a TV2-nél pedig 1094 márka jelent meg, előbbinél 9053, utóbbinál 7198 alkalommal. E hat hónap alatt a kutatók 1864 márkát azonosítottak be a műsorokban, de ezek csaknem harminc százaléka csupán egyetlen alkalommal volt látható a képernyőn, míg 41 márka 100-200 alkalommal jelent meg, ennél nagyobb számban pedig hét brandet lehetett látni.
Az összegzés szerint 770 hirdető csak az RTL Klub, 801 pedig kizárólag a TV2 műsoraiban tűnt fel, míg 293 márka mindkét vezető televízióban megjelent. A leggyakrabban megjelenő termékosztály mindkét adó esetében a személygépkocsiké volt, ezt követték az egyéb szolgáltatások, a harmadik helyre az RTL Klubnál a férfi-nő ruházat, a TV2-nél a kávé futott be.
A vizsgálat során összesen 694 megjelenési formát azonosítottak, ezek közül a leggyakoribbnak a feliratozás (3064 eset) számított, mellette kiemelkedett a márka szóbeli említése (1303), az autókon feltűnő feliratok - például márkajelzés formájában - (1170), vagy a ruházaton (1165) és az adott termék csomagolásán (433) észlelhető azonosító jelzések.
Az adatsorból kiderül, a TV2 a versenytársánál kisebb számban, de arányaiban nagyobb mértékben él az aktív megjelenítés lehetőségével, vagyis azzal, hogy a szereplők használják, viselik, fogyasztják vagy a beszélgetéseik során megemlítik a terméket; a 6782 tényleges termékmegjelenés közül 4103 esett az RTL Klubra, 2679 a TV2-re, ugyanakkor az aktív megjelenések ezen belül 77,7, illetve 82,5 százalék volt.
A termékmegjelenítésre figyelmeztető felirat "biztos, ami biztos"-elv szerinti alkalmazásával nem hagytak fel a médiaszolgáltatók, hiszen az RTL Klubnál 41 százalékot, a TV2-nél pedig 19 százalékot tett ki a feleslegesen (de nem törvénysértően) feliratozott produkciók aránya - állapították meg.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:55, péntek | Bulvár
Megrázó középkori temetkezési szokásra utaló gyermeksírt találtak Visegrádnál
Megrázó középkori temetkezési szokásra utaló gyermeksírt találtak a Szűz Mária templom feltárása során Visegrádnál - közölte a Várkapitányság az MTI-vel csütörtökön.
2024. Október 29. 07:53, kedd | Bulvár
Kállay Saunders karácsonyi dala a lengyel piacon
Kállay Saunders új dala, amely a brit rock and roll sztár Shakin\' Stevens Merry Christmas Everyone című, 1985-ben listavezető karácsonyi számának feldolgozása, a Warner Music Grouphoz tartozó Warner Music Poland kiadásával jelent meg.
2024. Október 28. 08:04, hétfő | Bulvár
Egy időszámítás előtti napkitörés időpontját pontosították az ATOMKI kutatóinak közreműködésével
A HUN-REN Atommagkutató Intézet (ATOMKI) kutatói, együtt az Arizonai Egyetem, illetve szlovák, orosz és brit intézetek kutatóival pontosították egy időszámítás előtti napkitörés időpontját fák évgyűrűinek radiokarbonos vizsgálatáv
2024. Október 24. 09:19, csütörtök | Bulvár
BYD elektromos autót kapott a rendőrség
Érdekes autó bukkant fel a rendőrség színeiben: úgy tűnik, hogy a BRFK első elektromos szolgálati autója egy BYD Atto 3-as modell.