Hírek
2011. Július 11. 14:45, hétfő |
Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online
Alonso a riválisok otthonában nyert először
Fernando Alonso a Red Bull- és a McLaren-istálló hazai versenyén, a silverstone-i Brit Nagydíjon aratta idei első győzelmét.
A spanyol pilóta a vizes pályán elkezdett versenyen nem túl jó rajt után a felszáradó pályán felgyorsult, és végül magabiztosan utasította maga mögé riválisait. A Red Bull versenyzői az utolsó körökben összecsaptak, de a pole pozíciós Mark Webber nem tudta megelőzni Sebastian Vettelt. A trükkös kipufogók korlátozása a jelek szerint a Ferrarinak kedvez.
Fantasztikusan lüktető Brit Nagydíjat nyert meg Fernando Alonso vasárnap délután az újjáalakított silverstone-i versenypályán, a futam derekán még a 4. helyen álló Ferrari-pilóta jól sikerült kerékcseréjét, autója száraz pályás tempóját és fő riválisai hibáit kihasználva győzni tudott. Diadala egybeesik a trükkös kipufogók visszaszorításának időpontjával, ami egyértelműen arra utal, hogy a Ferrari járt legjobban a szabálymódosítással.
A Red Bull a 2. és a 3. helyet így is megszerezte, a pole-ból induló Mark Webber a rajtnál veszítette el a vezetést (az idén két pole-ja ellenére még egy kört sem fejezett be az élen), Sebastian Vettel pedig a 2. boxkiállásoknál, amikor lassan került fel autójára a bal hátsó kerék. Alonso ekkor került az élre, és faképnél hagyta a mezőnyt, végül 16.5 másodperccel verte meg Vettelt.
A végén a két Red Bull nagyot csatázott, de Webberre rászóltak, hogy ne kockáztasson, tartsa meg 3. pozícióját, mielőtt baj történne.
Érdekes jelenetek zajlottak a 4. helyért vívott csatában is, a verseny elején szélvészgyorsan száguldó, a 10. rajtkockából a futam derekán a 2. helyre felzárkózó Lewis Hamiltonnak spórolnia kellett az üzemanyagával, ami miatt utolérte Felipe Massa. A brazil az utolsó kanyarkombinációban előzött is, de az agresszívan védekező Hamilton kisebb koccanás után visszaverte a támadást.
A McLaren másik pilótája, Jenson Button rémesen zárta hazai futamát, utolsó boxkiállásánál nem rögzítették jól a jobb első kerekét, ezért félre kellett állnia.
Pontokat szerzett még Nico Rosberg, Sergio Pérez, Nick Heidfeld, Michael Schumacher és Jaime Alguersuari is. A 42 éves németet Kobajasi Kamuival történt ütközése miatt megbüntették – aki szabálytalankodott Silverstone-ban, igencsak ráfaragott, ezúttal ugyanis Charlie Whiting versenyigazgató utasítása alapján nem boxutcán áthajtásos, hanem stop-and-go büntetést szabtak ki a sportfelügyelők, mert előbbi pönálé csak nyolc másodperces időveszteséget jelentett a pályán haladókkal szemben.
ELŐZMÉNYEK
A győztesnek járó díj átadására meghívott Harry herceg mellett az eső is megérkezett a rajt előtt, a csapatok tanácstalanul álltak a rajtrácson, mitévők legyenek, a pálya egyik fele ugyanis teljesen száraz maradt. Jenson Button szerint viszont néhány kanyarban csak a vizes pályás gumikkal volt biztonságos átmenni a rajtrácsra vezető körben.
A rajt előtti pillanatok érdekessége volt, hogy valójában mi is történt a kipufogók ügyében. A sajtó szerint a Ferrari és a Sauber visszautasította a Brit Nagydíjon még mindenképpen érvényben lévő korlátozás törlését, de Bernie Ecclestone azt mondta a BBC-nek, hogy megszületett az egyezség, míg Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint már csak egy istállót kell meggyőzni, hogy fogadja el a korlátozás év végére halasztásáról szóló egyezményt.
Pár perccel a rajt előtt kisütött a nap, de a pilóták többsége a intermediate gumikon indult el a felvezető körre, az élmezőnyből mindenki a világoskék felirattal ellátott gumikon ment.
A célegyenes áthelyezése miatt az idén nem a Copse-, hanem az Abbey-kanyar az első, a kanadaihoz hasonlóan szinte telt gázas kanyar a nagy fékezést igényló kettes előtt.
A FUTAM KRÓNIKÁJA
A rajt Vettelnek sikerült a legjobban, elhúzott Webber mellett, és a lassú szakaszhoz érve kis híján Alonso is elment az ausztrál mellett. Button és Hamilton is jól rajtolt, előbbi Massa mellett ment el, utóbbi feljött a 10.-ről a 7. helyre.
Hamilton a 2. körben Paul di Restát megelőzte, majd a lelassuló Button mellett is elment, akárcsak korábban Massa. A 2. kör végén Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Di Resta, Kobajasi, Schumacher, Maldonado volt a sorrend.
Vettel a 3. körben 3.4 másodperccel vezetett Webber előtt. A 4. körben a Massát üldöző Hamilton a Brooklands-kanyarban kisodródott, elhagyta a pályát, de Massa mögött folytatta.
A 13. helyről rajtoló Schumacher az 5. körben Kobajasit megelőzve már a 8. helyen száguldott, mérnökétől még két-három kört kért a száraz gumikra való átállás előtt. Kobajasi visszavette pozícióját.
Alonso a 8. körben megközelítette Webbert, Hamilton pedig ismét felzárkózott Massára. Kobajasi ütközött Schumacherrel, megpördült, többen is elmentek mellette.
Vettel 9 kör után 8.5 másodperccel vezetett, a pálya még túl vizes volt a slick gumikhoz. Schumacher kényszerből ezt tette, a Kobajasival történt ütközés során ugyanis eltört az első légterelője, amelyet szintén lecseréltek.
Új gumijain Schumi volt a leggyorsabb a pályán. A többiek azonnal reagáltak,szintén kimentek a boxba slickekért. Kobajasi és Maldonado kis híján összeütközött egymással.
Vettel és Massa még egy körig kint maradt, a 13. körben ők is szervizeltek.
A két Red Bull maradt az élen, Alonsóra feljött Hamilton, míg Button Massát támadta, és a DRS-zóna utáni kanyargós részen el is ment a brazil mellett. Hamilton a 15. körben elhúzott Alonso mellett, és már 3. volt. A közönség élvezte a McLaren-pilóták parádéját, a hideg, helyenként nedves aszfalt egyértelműen a wokingiak kezére játszott.
Webber közben felzárkózott Vettelre, már csak 1.2 másodperc volt kettejük között, ám utóbbi is rákapcsolt.
Schumacher a 16. körben letöltötte stop-and-go büntetését, amelyet Kobajasival történt ütközése miatt szabtak ki rá. Charlie Whiting versenyigazgató a futam előtt közölte a pilótákkal, hogy Silverstone-ban nem ússzák meg boxutcai áthajtásos büntetéssel a szabálytalanságokat.
Vettel valóban rákapcsolt, a 18. körre 3 másodperc fölé nőtt az előnye, miközben Hamilton fokozatosan felzárkózott Webberre. Az első három mögött Alonso, Button, Massa, Di Resta, Sutil, Rosberg, Pérez volt a sorrend.
A 20. körben Kobajasi a boxutcai incidensért szintén stop-and-go büntetést kapott, s le is töltötte.
Alonso felgyorsult a felmelegedő gumijain, a 22. körben az első négy helyezett 8 másodpercen belül volt. A ferraris felzárkózott Hamiltonra, és a 24. körben támadást indított, a DRS-zónában el is húzott a mclarenes mellett.
Hamilton beállt a boxba, Massa mögé jött vissza, miközben Kobajasi motorhiba miatt kiállt. Alonso egyre inkább megközelítette Webbert.
Di Resta boxkiállását elszúrta a Force India, Sutil kerekeit hozták ki neki, ami szabálytalan, és több mint tíz másodpercig vesztegelt, mire megkapta a sajátjait. A pályára visszaérve Buemit támadta, a két autó összeért, a skót első légterelője eltörött, a svájci defektet kapott.
A 26. körben Webber, Button, Massa és Sutil is szervizelt, egy körrel később Vettel és Alonso is kiállt. A Red Bull nagyon elrontotta a boxkiállást, a bal hátsó kerekét később megkapó Vettel csak Alonso mögött jött ki.
A spanyol átvette a vezetést, mögötte Hamilton, Vettel, Webber lett a sorrend, őket követve nem messze Button érkezett.
Az ötödik helyezett a 29. körben 10 másodpercen belül volt az elsőhöz képest, Massa 3 másodperccel volt Buttonhoz képest. Az első tízet Rosberg, Pérez, Heidfeld és Alguersuari egészítette ki.
Alonso a 30. körben 1.2 másodpercet vert Hamiltonra, akit Vettel támadott, de hiába használta a DRS-t, Di Resta lekörözése miatt Hamilton hátsó légterelője is nyitva volt. A 31. körben két másodperc volt a köridők közti különbség.
A 33. kör után Alonso már 8.3 másodperccel vezetett, Vettel még mindig Hamilton mögött volt. Button egyre közelebb került az egyik kanyart elhibázó Webberre.
Vettel a 36. körben, 15-tel a vége előtt a boxba állt új kerekekért, hátha így Hamilton elé kerülhet. A következő körben a mclarenes is szervizelt, és Vettel mögött folytatta. A 38. fordulóban Webber is kijött új kerekekért, a Massát utolérő Vettel pedig a verseny leggyorsabb körét futotta.
A német könnyedén megelőzte a brazilt. Alonso a 39. kör végén szervizelt, akárcsak Button. A spanyol az élre jött vissza, Button autója viszont a boxutca végén leállt, mert rosszul volt rögzítve a jobb első kereke. „Nincs fent a kerék, srácok" – mondta Button a rádión.
Alonso mögött Vettel, Hamilton, Massa, Webber sorrend alakult ki, a brazilnak még egy boxkiállása hátravolt. A 41. körben a boxba jött, Rosberg előtt, s az 5. helyen folytatta. A Mercedes-pilóta mögött Pérez, Heidfeld, Schumacher és Alguersuari haladt.
Hamiltonnak üzemanyag-problémái voltak, ezért azt mondták neki a boxból, vegyen vissza a tempóból, különben nem bírja a verseny végéig. Webber sokkal gyorsabb volt nála, hamar utolérte.
Alonso a 44. körben már 15.2 másodperccel vezetett Vettel előtt, Hamilton 4.3-ra volt Vetteltől, de inkább hátrafelé kellett figyelnie.
A 46. körben Webber a DRS-zónában simán elment Hamilton mellett, és feljött a 3. helyre.
A McLaren-pilótának továbbra is óvatosan kellett vezetnie, de Massa egyre inkább közeledett feléje.
A két Red Bull között is csata alakult ki, Webber az utolsó előtti körben Vettel nyakán lihegett.
A végén Webber nem tudott előzni (felszólították a boxból, hogy ne kövessen el butaságot), Vettel lett a 2., és Hamilton is vissza tudta előzni Massát egy kisebb koccanás után.
A győzelem Fernando Alonsóé lett, a Ferrari először nyert az idén.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:48, péntek | Sport
Magyar-német - Minden jegy elkelt
Minden jegy elkelt, így telt ház előtt rendezik meg november 19-én a Magyarország-Németország összecsapást a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziójának harmadik csoportjában.
2024. Október 30. 07:57, szerda | Sport
MOL Magyar Kupa - Búcsúzott a Debrecen
A Debrecen 1-0-s vereséget szenvedett a másodosztályú Mezőkövesd otthonában a labdarúgó MOL Magyar Kupa negyedik fordulójában, így búcsúzott a sorozattól.
2024. Október 30. 07:54, szerda | Sport
Nemzetek Ligája - Nem lehetnek magyar szurkolók Hollandiában
Nem lehetnek magyar szurkolók a hollandok otthonában sorra kerülő labdarúgó Nemzetek Ligája-mérkőzésen.
2024. Október 29. 07:57, kedd | Sport
Az M4 Sport közvetíti a 2026-os és 2030-as labdarúgó-világbajnokságot
A közmédia közvetíti a következő két labdarúgó-világbajnokságot 2026-ban és 2030-ban - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).