Városlista
2024. november 1, péntek - Marianna

Hírek

2012. December 21. 05:00, péntek | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A 2013-as év 10 legjellemzőbb fogyasztói trendje

A 2013-as év 10 legjellemzőbb fogyasztói trendje

A 2012-es év végének közeledtével az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is. A ConsumerLab több mint 15 éve folytat kutatásokat az emberek információs és kommunikációs (IKT) termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos értékpercepciójáról, magatartásáról, illetve ezen termékek felhasználásáról.

Michael Björn, a ConsumerLab kutatási vezetője elmondta: „Globális szintű kutatásunk több mint 40 országban élő, több mint 100 ezer válaszadóval készített éves interjúkon alapul. Az évek során hatalmas adatbázist állítottunk össze a fogyasztói trendekre vonatkozó adatokból – és úgy látjuk, hogy a változás üteme most minden eddiginél gyorsabb.”

Íme a 10 legfontosabb, a közeljövőben kiteljesedő fogyasztói trend:

1. A felhőszolgáltatások átalakítják az eszközökkel kapcsolatos igényeket. A táblagépek használóinak több mint 50 százaléka és az okostelefonok használóinak 40-50 százaléka nagyra értékeli azt a kényelmet és egyszerűséget, amely annak köszönhető, hogy a felhőn keresztül több készüléken is zökkenőmentesen érhetők el ugyanazok az alkalmazások és adatok.

2. Számítástechnika a szétszórtaknak. Az asztali gépektől, a fájloktól és mappáktól a simább felületekig, az alkalmazások és a felhőszolgáltatások felé haladva, a fogyasztók egyre inkább elfordulnak az összpontosított, tervezett számítógép-használattól. A feladatokat a pillanatnyi igényeinknek megfelelően hajtjuk végre – amikor éppen sorban állunk egy boltban vagy valakivel beszélgetünk egy kávézóban. A vásárlási szándék a táblagépek irányába mozdul el az asztali gépekkel szemben, és megnövekszik az okostelefonok iránt a laptop-számítógépek ellenében.

3. Saját szélessáv munkahelyen. Az okostelefon-használók összesen 57 százaléka használja saját okostelefon-előfizetéseit a munkahelyén. A saját okostelefonokat egyre nagyobb arányban használják munkavégzésre, e-mailek küldésére, üzleti utak tervezésére, úti célok felkutatására és még sok minden másra.

4. A városlakók menthetetlenül mobillá válnak. Azáltal, hogy az internetet mindig és mindenhol hozzáférhető, a fogyasztók mostanra már elérték, hogy az internetet ténylegesen is mobillá tegyék. A mobilhálózati lefedettség az egyike a városi élettel kapcsolatos legfontosabb elégedettségi faktoroknak. 2018-ra az okostelefon-előfizetések száma eléri a 3,3 milliárdot.

5. Személyes közösségi biztonsági hálózatok. A gazdasági felfordulás hatására megrendült a bizalom a hagyományos struktúrákban és hatóságokban, és a fogyasztók egyre inkább saját személyes közösségeikben bíznak. A személyes online hálózatok biztonsági hálóként szolgálnak és a közösségi média afelé halad, hogy a hagyományos munkahely-közvetítők komoly versenytársává váljon.

6. Nők vezető szerepe az okostelefon-piacon. A legújabb adatok egyértelműen mutatják, hogy a nők vezetik az okostelefonok tömegpiaci elfogadásának folyamatát. A női okostelefon-tulajdonosok nem kevesebb, mint 97 százaléka használ SMS-t. Összesen 77 % küld és fogad fényképeket, 59 százalék használja a közösségi oldalakat, 24 százalék bejelentkezik telefonjáról egyes helyekre, és 17 százalék vált be kuponokat. Ezeken a területeken a férfiak általi használat arányszámai alacsonyabbak.

7. A városok a közösségi kreativitás központjaivá válnak. A városközpontokban lakók szignifikánsan több online ismerőssel rendelkeznek, mint a külvárosok lakói. A nagyvárosokban lakók 12 %-a arról számol be, hogy a közösségi hálózatokat elsősorban azért használja, hogy másokkal kapcsolatba léphessen és véleményt cserélhessen velük, ezáltal ez a harmadik leggyakoribb indok a közösségi hálózatok használatára, amely előtt csak a barátok aktuális dolgairól való tájékozódás illetve a saját aktuális élethelyzetük megosztása áll.

8. In-line vásárlás. Az okostelefonok használóinak összesen 32 %-a használja az okostelefonját vásárlásra, ugyanakkor már elkezdték kombinálni a bolti és online vásárlást is. A felhasználók szeretnék megnézi a termékeket, tájékozódni azokról, összehasonlítani az árakat, majd azonnal vásárolni, anélkül, hogy sorba kellene állniuk a pénztárnál.

9. A TV közösségi elemmé válása. A TV-nézők összesen 62 %-a használ közösségi fórumokat video- vagy TV-nézés közben, és ezen felhasználók 42 %-a esetében heti gyakorisággal előfordul, hogy ezeken a fórumokon megbeszéli az éppen látottakat. Több mint 30 % nagyobb valószínűséggel fizetne a közösségi környezetben megnézett tartalomért. A mobilkészülékes video- és TV-fogyasztás többsége a felhasználók otthonában zajlik.

10. Átalakulóban a tanulás is. A tanulást belső és külső erők egyaránt alakítják: A fiatalok beviszik a saját technológiai tapasztalataikat az osztályterembe, így alulról jövő nyomást gyakorolnak a változások elérésére. Eközben a kormányok és a különböző intézetek is keresik az újabb IKT-megoldásokat, amelyekkel hatékonyabb lehet az oktatás. A csatlakoztathatóság globális szinten változtatja meg a gyermekek kilátásait. Indiában például a 69 millió 9 és 18 év közötti városi gyermekből 30 millió rendelkezik mobiltelefonnal.

Címkék: trend

Ezek érdekelhetnek még

2024. Október 31. 08:05, csütörtök | Életmód

Idei egymilliomodik látogatóját köszöntötte a Fővárosi Állat- és Növénykert

Simon Márton hatéves budapesti kisfiú szerdán délelőtt nem sokkal 10 óra után édesanyjával és testvéreivel érkezett az állatkertbe, ahol Sós Endre természetvédelmi és állategészségügyi igazgató köszöntötte.

2024. Október 30. 07:56, szerda | Életmód

Újabb nemzetközi díjjal ismerték el a Magyar Postát

Díjat kapott a Magyar Posta raktárlogisztikai megoldása, a SMART by MPL egy nemzetközi szakkonferencián - tájékoztatta a társaság kedden az MTI-t.